Chicago Area 240sx

Since 2006.
 
HomePortalSearchRegisterFAQLog in

Share | 
 

 The CA240SX Wheel Fitment and Ride Height thread.

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3  Next
AuthorMessage
DJ Longdick
DS! DS! DS!
DS! DS! DS!
avatar

Number of posts : 4358
Age : 28
Location : BLONDE ASS NUTS
Vehicle : D*Squad 86
Reputation : 49

PostSubject: Re: The CA240SX Wheel Fitment and Ride Height thread.   November 28th 2011, 2:35 am

word, I was joking. That was just what I was picturing him doing after you posted that. The mental image was good.
Back to top Go down
View user profile
D*S Trucky
DS! DS! DS!
DS! DS! DS!
avatar

Number of posts : 5040
Age : 30
Location : South side of chicago...........
Vehicle : 91 s13 coupe
Reputation : 49

PostSubject: Re: The CA240SX Wheel Fitment and Ride Height thread.   November 29th 2011, 10:22 am

Serious ass look on my face as a was typing that.
Back to top Go down
View user profile
D*S Dstar
*********
*********
avatar

Number of posts : 11259
Age : 30
Location : Mission Control, motherfucker.
Vehicle : RED SHARK V1-5, MOBY DICK.
Reputation : 128

PostSubject: Re: The CA240SX Wheel Fitment and Ride Height thread.   November 29th 2011, 4:09 pm

Straight up told your girl to go in the other room so you can focus.

_________________
DARK SQUAD NIGHTMARE
Back to top Go down
View user profile http://chicagoarea240sx.editboard.com
evanger
Post Enthusiast
Post Enthusiast
avatar

Number of posts : 1295
Age : 24
Location : Not Chicago
Vehicle : AA63, 86
Reputation : 16

PostSubject: Re: The CA240SX Wheel Fitment and Ride Height thread.   November 29th 2011, 7:04 pm

HAHAHAH!
Back to top Go down
View user profile
D*S Trucky
DS! DS! DS!
DS! DS! DS!
avatar

Number of posts : 5040
Age : 30
Location : South side of chicago...........
Vehicle : 91 s13 coupe
Reputation : 49

PostSubject: Re: The CA240SX Wheel Fitment and Ride Height thread.   November 29th 2011, 10:59 pm

After this was typed, I had all types of formulas and chemical equations.
Back to top Go down
View user profile
D*S Roski
DS! DS! DS!
DS! DS! DS!
avatar

Number of posts : 3914
Age : 32
Location : Pilsen Chicago. . .
Vehicle : g35
Reputation : 17

PostSubject: Re: The CA240SX Wheel Fitment and Ride Height thread.   December 1st 2011, 11:22 pm

Work Vs Edition
17x9 -28 (originally +22 with a 50mm spacer) 205/40 federal 595
17x8 -33 (originally +5 with a 38mm spacer) 215/45 falken rt615
Works aero 30mm rear overs and some single vent 20mm fronts. .(i think). .
on Stance Gr+Pros



Back to top Go down
View user profile http://myspace.com/roskiller
DJ Longdick
DS! DS! DS!
DS! DS! DS!
avatar

Number of posts : 4358
Age : 28
Location : BLONDE ASS NUTS
Vehicle : D*Squad 86
Reputation : 49

PostSubject: Re: The CA240SX Wheel Fitment and Ride Height thread.   December 1st 2011, 11:32 pm

post up the new car.
Back to top Go down
View user profile
SIMON
Post Whore
Post Whore
avatar

Number of posts : 2058
Age : 26
Reputation : 0

PostSubject: Re: The CA240SX Wheel Fitment and Ride Height thread.   December 2nd 2011, 3:14 am

kinda did a double post. didnt know this thread existed


Enkei RP03
Front: 18x9.0 +2
Rear: 18x10 -8

rubbers:
-front: 225/40
-rear: 215/40


Back to top Go down
View user profile
Olly
Fucking Noob
Fucking Noob


Number of posts : 69
Age : 33
Location : New Zealand
Reputation : 2

PostSubject: Re: The CA240SX Wheel Fitment and Ride Height thread.   December 4th 2011, 2:05 pm

Can we ask questions here aswell?

I'm thinking about picking these up for the front of my car... dude has just finished putting them together.

17x9-8

But i'm a bit hesitant though... how much work is the front going to need? to run this shit? I'll be running 215/40 again, and I have S14 LCA
Back to top Go down
View user profile
D*S Dstar
*********
*********
avatar

Number of posts : 11259
Age : 30
Location : Mission Control, motherfucker.
Vehicle : RED SHARK V1-5, MOBY DICK.
Reputation : 128

PostSubject: Re: The CA240SX Wheel Fitment and Ride Height thread.   December 4th 2011, 11:56 pm

D*S Dstar wrote:
This thread will be used for future fitment reference for members/guests, and also a place for fitment questions to be asked.











_________________
DARK SQUAD NIGHTMARE
Back to top Go down
View user profile http://chicagoarea240sx.editboard.com
D*S Dstar
*********
*********
avatar

Number of posts : 11259
Age : 30
Location : Mission Control, motherfucker.
Vehicle : RED SHARK V1-5, MOBY DICK.
Reputation : 128

PostSubject: Re: The CA240SX Wheel Fitment and Ride Height thread.   December 5th 2011, 12:10 am

17x9-8 will be pretty pokey up front for your taste with S14 LCA if you're going to keep the metal.


For comparison, This is when I had 17x9-3 with a 215/40 RT615(which run mad small) on metal with my stance camber maxed out.





So, add another 20mm to that(5 for the offset 15 for the lca's). I dont give a shit about fenders so thats with them pulled pretty fucking hard. So, I dunno..


Id go for it anyway. And lower your car a tad and BOOOOOOOOOM.


_________________
DARK SQUAD NIGHTMARE
Back to top Go down
View user profile http://chicagoarea240sx.editboard.com
ilia
Light Duty Poster
Light Duty Poster


Number of posts : 108
Age : 31
Reputation : 6

PostSubject: Re: The CA240SX Wheel Fitment and Ride Height thread.   December 7th 2011, 11:15 pm

Oh SPEAKING of work VS Edition!



17x8 +5 17x9 +22 with 25mm spacer! Stock metal with a pull and then -3 degrees of camber all around. 215 AD08 front 215 Kenda rear!

They fit pretty well.

Back to top Go down
View user profile
Nachtmensch
whatever
whatever
avatar

Number of posts : 11772
Age : 29
Location : IL
Vehicle : MRS, IS350
Reputation : 48

PostSubject: Re: The CA240SX Wheel Fitment and Ride Height thread.   December 19th 2011, 9:16 am

www.rimtuck.com

I go there for sizing on just about any car that matters.
Back to top Go down
View user profile
D*S Dstar
*********
*********
avatar

Number of posts : 11259
Age : 30
Location : Mission Control, motherfucker.
Vehicle : RED SHARK V1-5, MOBY DICK.
Reputation : 128

PostSubject: Re: The CA240SX Wheel Fitment and Ride Height thread.   May 29th 2012, 1:27 am

37 replies, 3k PLUS views. Jesus christ.





BUMMMMMMMMM MM MMPPPPP


But forreal though.

_________________
DARK SQUAD NIGHTMARE
Back to top Go down
View user profile http://chicagoarea240sx.editboard.com
YELLOW
Post Enthusiast
Post Enthusiast
avatar

Number of posts : 1444
Age : 28
Reputation : 7

PostSubject: Re: The CA240SX Wheel Fitment and Ride Height thread.   October 23rd 2012, 3:12 pm

bump because I know some of you fuckers got shit to post.


annnnd cuz I wanna know if anyone knows if 18x10 +18 will clear GR+'s in the front on an S14.
Back to top Go down
View user profile
whiterps13
Post Enthusiast
Post Enthusiast
avatar

Number of posts : 1385
Age : 29
Location : Rockford
Vehicle : S4
Reputation : 11

PostSubject: Re: The CA240SX Wheel Fitment and Ride Height thread.   October 23rd 2012, 4:53 pm

yellowxhoodie wrote:



annnnd cuz I wanna know if anyone knows if 18x10 +18 will clear GR+'s in the front on an S14.

Very doubtful. I was running 18x9.5 +15 on my s13 with GR+'s and it cleared by about 1mm, maybe 2mm.

You would most likely need a 5-7mm slip on.
Back to top Go down
View user profile
YELLOW
Post Enthusiast
Post Enthusiast
avatar

Number of posts : 1444
Age : 28
Reputation : 7

PostSubject: Re: The CA240SX Wheel Fitment and Ride Height thread.   October 23rd 2012, 5:01 pm

Figured. Ive seen mixed answers. Obviously depends on suspension brand
Back to top Go down
View user profile
D*S Dstar
*********
*********
avatar

Number of posts : 11259
Age : 30
Location : Mission Control, motherfucker.
Vehicle : RED SHARK V1-5, MOBY DICK.
Reputation : 128

PostSubject: Re: The CA240SX Wheel Fitment and Ride Height thread.   October 23rd 2012, 7:42 pm

Forreal though, if you have some shit to post up in here. Post ittttttttt.

_________________
DARK SQUAD NIGHTMARE
Back to top Go down
View user profile http://chicagoarea240sx.editboard.com
boost addict
Forum Frequenter
Forum Frequenter
avatar

Number of posts : 338
Age : 24
Reputation : 0

PostSubject: Re: The CA240SX Wheel Fitment and Ride Height thread.   October 23rd 2012, 10:33 pm

18x9.5 +15 all around with 10 slips. Front coils are maxed so I'll be flipping brackets after my tune. Also 225/40's
Back to top Go down
View user profile
Steve
Established Member
Established Member
avatar

Number of posts : 716
Age : 23
Location : Chi-burbs
Vehicle : S14 & JZS161
Reputation : 4

PostSubject: Re: The CA240SX Wheel Fitment and Ride Height thread.   October 24th 2012, 10:36 pm

YELLOW wrote:
bump because I know some of you fuckers got shit to post.


annnnd cuz I wanna know if anyone knows if 18x10 +18 will clear GR+'s in the front on an S14.

10j+18 will clear in back... Unless you have a retarded amount of camber like I do, the inner lip of the wheel itself rubbed the threads away on the coilover lol. And it won't fit in front. You'll probably need like a 7-10mm spacer or something.

I have 17x10j+18 in rear... and I've tried them all around with GR+'s. Settled with 17x9j+22 in front. They give me like 2mm of clearance from the coil, but they fit like dog shit on the fender side. And I remember someone telling me they needed like 5mm spacers for their 17x9.5j+15 to clear in front.
Back to top Go down
View user profile
Olly
Fucking Noob
Fucking Noob


Number of posts : 69
Age : 33
Location : New Zealand
Reputation : 2

PostSubject: Re: The CA240SX Wheel Fitment and Ride Height thread.   December 12th 2012, 12:12 am

Changed up my coilovers and weds recently.. back to xt7s, PSM coils.. lowered it a fair bit.. I'm pretty sure it'll be ordered off the road before the end of summer haha.



17x9+17, 18x9.5+12
215/40, 225/40
Probably -6 Camber up front, -4 in the rear
Back to top Go down
View user profile
boost addict
Forum Frequenter
Forum Frequenter
avatar

Number of posts : 338
Age : 24
Reputation : 0

PostSubject: Re: The CA240SX Wheel Fitment and Ride Height thread.   December 12th 2012, 12:22 am

Olly wrote:
I'm pretty sure it'll be ordered off the road before the end of summer haha.

They do that shit in NZ? Car looks sweet too man, xt-7s rip.
Back to top Go down
View user profile
D*S Dstar
*********
*********
avatar

Number of posts : 11259
Age : 30
Location : Mission Control, motherfucker.
Vehicle : RED SHARK V1-5, MOBY DICK.
Reputation : 128

PostSubject: Re: The CA240SX Wheel Fitment and Ride Height thread.   December 12th 2012, 1:53 am

That shit is amazzzzzzzzing.

Dat Hot Road, Dat hood, hngggg

_________________
DARK SQUAD NIGHTMARE
Back to top Go down
View user profile http://chicagoarea240sx.editboard.com
Olly
Fucking Noob
Fucking Noob


Number of posts : 69
Age : 33
Location : New Zealand
Reputation : 2

PostSubject: Re: The CA240SX Wheel Fitment and Ride Height thread.   December 12th 2012, 2:05 am

boost addict wrote:
Olly wrote:
I'm pretty sure it'll be ordered off the road before the end of summer haha.

They do that shit in NZ? Car looks sweet too man, xt-7s rip.

We get pink stickered.. which means the car is ordered off the road and has to get l a 'Warrant of Fitness' from a Testing Station which for me would mean making car 100% stock...

Cops hate it.. I've driven it a few times and they stare me down like a mother fucker,
Back to top Go down
View user profile
D*S Dstar
*********
*********
avatar

Number of posts : 11259
Age : 30
Location : Mission Control, motherfucker.
Vehicle : RED SHARK V1-5, MOBY DICK.
Reputation : 128

PostSubject: Re: The CA240SX Wheel Fitment and Ride Height thread.   December 12th 2012, 3:47 am

Then how are there so many rad crazy cars from NZ? NONE of them get street driven?

_________________
DARK SQUAD NIGHTMARE
Back to top Go down
View user profile http://chicagoarea240sx.editboard.com
Sponsored content




PostSubject: Re: The CA240SX Wheel Fitment and Ride Height thread.   

Back to top Go down
 
The CA240SX Wheel Fitment and Ride Height thread.
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 3Go to page : Previous  1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» The CA240SX Wheel Fitment and Ride Height thread.
» Ride height adjustment / geometry change
» Ride Height Adjustment
» yz wheel fitment??
» Bilstein 5100 ride height adjustable

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Chicago Area 240sx :: S Chassis Specific :: Cosmetics! Cosmetics! Cosmetics!-
Jump to: